Moje hity z Kontigo - analiza składu serum do ciała i biustu Yoskine.

Cześć! Jaram się na ten wpis, ponieważ będzie to pierwszy tego typu w ogóle w mojej "karierze" internetowej. Od razu uprzedzam - mogę popełnić błąd. Nie jestem kosmetologiem i proszę, jeśli widzisz, że coś nie do końca się w tej "analizie" zgadza - daj mi znać, poprawię - zresztą nie będę robić tego z głowy, tylko szukać informacji na temat każdego składnika! Co mnie więc naszło na takie treści? Chęć rozwoju. Uwielbiam pielęgnację, umiem określić w jaki sposób dany produkt na mnie zadziałał, ale czuję w głębi siebie, że powinnam się nauczyć, dlaczego tak się dzieje - jakie składniki są dla mnie korzystne, a jakie nie. Nigdy nie dorównam kosmetologom, to nie jest mój cel, ale fajnie jest świadomie podchodzić do tego, co się na siebie nakłada, prawda?

Na dziś wybrałam 1 produkt, z którego jestem na ten moment bardzo zadowolona i już przebieram nogami na myśl, co mnie czeka! A że kupuję maniakalnie w Kontigo, to oczywiście musiałam to zaznaczyć, jednak tę markę znajdziecie też w innych miejscach! Gotowi? To zaczynamy!


Serum ujędrniające ciało i biust marki Yoskine. Przyznam, że zauroczyło mnie to opakowanie, dlatego się skusiłam, jednak do samych kosmetyków ujędrniających, modelujących, wyszczuplających podchodzę bardzo sceptycznie. Tak słowem wstępu, bo to nie mają być recenzje, napomknę tylko, że przepięknie pachnie - niczym luksusowe perfumy, rewelacyjnie się wchłania i zostawia na skórze taką aksamitną warstwę, nie lepi się, a ciało wydaje się po nim mega wygładzone (niczym jakby wypełniało każdy rozstęp! :D). Co do obietnic producenta - moja skóra ujędrniła się dosłownie minimalnie (piszę to po trzech tygodniach korzystania, a mam jeszcze sporo kosmetyku w tubce), mimo wszystko bardzo lubię ten balsam za efekt odżywienia i nawilżenia. Zależy mi na tym, aby co nieco zadbać o jędrność biustu, więc do pielęgnacji włączyłam też ćwiczenia, ale jeśli macie inne produkty godne polecenia - dajcie znać!

Skład prezentuje się następująco:
1. Woda - substancja, która jest rozpuszczalnikiem. Po nałożeniu kosmetyku na skórę, woda pod wpływem temperatury ciała wyparowuje.
2. Trójgliceryd kaprylowo - kaprynowy - to emolient tłusty, czyli substancja nawilżająca, zmiękczająca, stosowana w pro­duktach do pielęgnacji skóry, aby uczynić ją miękką i jedwabistą. Może zapychać - ja nie mam do tego tendencji, ale ostrzegam, że może.
3. Alkohol cetylostearynowy - substancja łącząca dwie fazy emulsji - fazę wodną i olejową, dzięki czemu powstaje odpowiednia forma kosmetyku. Zapobiega ucieczce wody, dłużej utrzymuje nawilżenie.
4. Gliceryna - substancja nawilżająca. Ma zdolność przenikania przez warstwę rogową naskórka, pomaga substancjom aktywnym przedostać się w głąb skóry. Posiada bardzo silne działanie higroskopijne.
5. Isoheksadekan - emolient, który ma właściwości zmiękczające, aby uczynić skórę miękką i jedwabistą.
6. Wyciąg z cykorii - poprawia koloryt skóry (za sprawą wysokiej zawartości betakarotenu).
7. Caesalpinia spinosa gum - substancja, która stabilizuje emulsję. Działa ochronnie, tworząc film, czyli ciągłą warstwę o określonych właściwościach na włosach, skórze i paznokciach.
8. Glikol butylenowy - substancja odpowiedzialna za utrzymanie odpowiedniej wilgoci produktu. Jako konserwant ogranicza rozwój i przetrwanie drobnoustrojów oraz wydłuża czas trwałości produktu.
9. Wyciąg z owoców kigelii afrykańskiej, znanej również jako drzewo kiełbasiane - poprawia sprężystość i jędrność skóry.
10. Uwodorniony polidecan - emolient czyli substancja zmiękczająca. Stosowana jest w pro­duktach do pielęgnacji skóry, aby uczynić ją miękką i jedwabistą.
11. Poliglukozyd alkoholu cetylostearylowego - substancja łącząca dwie fazy emulsji - fazę wodną i olejową, dzięki czemu powstaje odpowiednia forma kosmetyku. Dodatkowo ma działanie natłuszczające.
12. Mieszanina kopolimerów, reguluje konsystencję kosmetyku. Posiada właściwości filmotwórcze, daje na skórze uczucie jedwabistości.
13. Polidimetylosiloksan - jest emolientem „suchym”. Wykazuje działanie zmiękczające, nawilżające i zapobiega odparowaniu wilgoci, dodatkowo ułatwia równomierne rozprowadzanie kosmetyku. Nie powoduje powstawania zaskórników.
14. Olej otrzymany z białej kameli, olej tsubaki. Poprawia stan skóry i włosów. Wzmacnia włosy skórę i paznokcie. Polecany do pielęgnacji skóry dojrzałej, starzejącej się, działa przeciwzmarszczkowo. Zawiera kwasy tłuszczowe, głównie omega 3. Polecany do pielęgnacji włosów, skóry suchej oraz wrażliwej.  Zawiera witaminy: A, E, C oraz witaminy z grupy B. Jest antyoksydantem.
15. Glikol propylenowy - ma zdolność przenikania do warstwy rogowej naskórka. Ułatwia transport innych substancji w głąb skóry.
16. Hydroksyacetofenon - jest środkiem przeciwutleniającym i łagodzącym. Zwiększa także skuteczność konserwantów w preparatach kosmetycznych.
17. Fenoksyetanol - to konserwant, który działa na zahamowanie rozwoju mikroorganizmów w kosmetyku, dzięki czemu zapewnia mu również określoną stabilność mikrobiologiczną.
18. Sól dwusodowa kwasu wersenowego (kwau etylenodiaminotetraoctowego) zwiększa trwałość kosmetyku, zapobiega zmianom barwy oraz konsystencji produktu gotowego. To związek kompleksujący jony metali. Wspomaga działanie konserwantów.
19. Butylohydroksyanizol - jest to antyutleniacz - hamuje utlenianie lipidów zawartych w kosmetykach np. olejów roślinnych. Wydłuża on przydatność kosmetyku, chroni przed powstawaniem nieprzyjemnego zapachu.
20. Linalol jest to składnik kompozycji zapachowej, który dodawany jest do kosmetyku. W wyższym stężeniu może powodować alergie.
21.  Alpha-isomethyl ionone - składnik kompozycji zapachowej, która dodawana jest do kosmetyku. W wyższym stężeniu może powodować alergie.
22. Cytronellol - jest to składnik kompozycji zapachowych, umieszczony na liście potencjalnych alergenów.
23. Kumaryna - substancja ta jest składnikiem kompozycji zapachowych. Maskuje lub usuwa podstawowy zapach produktu. Może wywoływać alergie.
24. Parfum - jest to składnik kompozcyji zapachowej, który jest mieszaniną naturalnych lub syntetycznych substancji zapachowych nadających zapach kosmetykowi.
25. Ci 14720 - jest to barwnik kosmetyczny.

Dobrnęliśmy do końca! I pierwsze moje spostrzeżenia - to skład jest naprawdę długi! Na końcu możemy też zobaczyć dużo konserwantów i substancji zapachowych, które mogą uczulać, podrażniać, lub zapychać skórę. Ja na szczęście nie mam totalnie problemu z takimi rzeczami (w całym moim kosmetycznym życiu, uczuliły mnie może ze 3 kosmetyki), ale jeśli macie wrażliwą skórę, warto przemyśleć. Czy dostrzegam tu jakieś fajerwerki? Sama nie wiem, jednak uważam, że za tę cenę (34,99 zł) jest to całkiem uczciwa kompozycja składu. Co sądzicie?

Chcielibyście więcej takich wpisów? Ja wiem, rozumiem, informacje na temat składu każdy z Was może sprawdzić chociażby w lupie kosmetycznej, ale czy nie wygodniej będzie od czasu do czasu, mieć takiego gotowca? Podzielcie się opinią!

Komentarze

Popularne posty