Zawsze może być lepiej!

Cześć! Znów pozwoliłam sobie na zbyt długą przerwę w pisaniu dla Was treści na blogu, a wiąże się to z moim ostatnim kiepskim samopoczuciem. Nie jestem pewna z czego ono wynika, jestem w trakcie badania możliwej przyczyny, ale bywa tak, że zwyczajnie nie chce mi się kombinować o czym napisać post... Mam nadzieję, że to wszystko się niebawem unormuje, a raczej że ja to unormuję, bo jednak mój los w moich rękach. :)

Dzisiaj przychodzę do Was z tematem olejków CBD. Moja pierwsza styczność z takim preparatem miała miejsce około 3 lata temu. Wtedy korzystałam z produktów innej marki, niż ta którą dziś zaprezentuję, ale również były wysokiej jakości i posiadały odpowiednie certyfikaty i badania - ich minusem był natomiast dość ostry, piekący smak, nie każdemu może to odpowiadać. Niedawno napisała do mnie marka lepiej z propozycją współpracy, a że w ich asortymencie zobaczyłam coś, co kusiło mnie od dawna - zgodziłam się bez dwóch zdań. Wybrałam sobie do testów olejek CBD z ashwagandhą. Ashwagandha (witania ospała) jest rośliną o szerokim spektrum działania. Regularne stosowanie jej zmniejsza zaburzenia organizmu wywołane stresem, wspomaga koncentrację oraz utrzymanie emocjonalnej stabilności, pozytywnie wpływa na układ immunologiczny i nerwowy, a także zmniejsza uczucie zmęczenia - potrzebuję tego wszystkiego aktualnie tak bardzo, jak jeszcze nigdy dotąd.

CBD (kannabidiol) jest jednym z ponad 100 kannabinoidów występujących naturalnie w konopiach siewnych (Cannabis sativa L.). Oddziałuje on na układ endokannabinoidowy (ESC). Układ ten, który jest w każdym z nas, składa się z małych receptorów rozsianych po całym ciele, których celem jest regulowanie nastroju, bólu, snu i ogólnego samopoczucia. Kiedy odczuwasz permanentne zmęczenie, źle śpisz i obawiasz się, że Twoja równowaga psychofizyczna jest zachwiana, to oznacza, że możesz potrzebować wsparcia, aby przywrócić utraconą harmonię.

Jeszcze raz, receptory układu endokannabinoidowego możemy znaleźć w układzie nerwowym, płucach, mózgu, przewodzie pokarmowym, układzie rozrodczym i kościach. Rola układu endokannabinoidowego jest znacząca, ponieważ odpowiada za regulację i utrzymanie równowagi niemal wszystkich procesów zachodzących w ludzkim organizmie takich jak:
  • odpowiedź immunologiczną,
  • sen,
  • metabolizm,
  • pamięć,
  • funkcje rozrodcze,
  • funkcje sercowo-naczyniowe,
  • apetyt.
Kiedy organizm traci równowagę w tych obszarach, uruchamia się układ endokannabinoidowy. Następuje to na przykład w przypadku gorączki czy zaburzeń snu. W tym momencie uwalnia endokannabinoidy, których zadaniem jest przywrócenie organizmu do stanu homeostazy.

CBD lepiej.

Jak używać olejku CBD? Przed użyciem wstrząśnij buteleczkę. Użyj pipety, aby odmierzyć odpowiednią ilość olejku CBD. Wyciśnij olejek pod język, odczekaj około 60 sekund, a następnie połknij. CBD może działać na każdego w inny sposób i dla każdego inna dawka będzie dobra. Na początku najlepiej zacząć od małej dawki (0,5 pipety) i z czasem ją zwiększać, aż osiągniesz zadowalające efekty. Zdecydowana większość osób stosuje ok. 10-40 mg CBD dziennie.

Olejek CBD + ashwagandha zaskoczył mnie już od początku, swoim łagodnym, przyjemnym smakiem, bez uczucia pieczenia. Przyznam, że to powoduje, że chciałabym przekraczać zalecaną dawkę. Na ten moment jestem w 2 tygodniu stosowania i zauważyłam zdecydowanie lepszą jakość snu. Nie wybudzam się zestresowana, nie mam problemów też z samym zaśnięciem. Wszelkie spostrzeżenia na pewno będę tutaj dopisywać, ale i aktualizować na moim Instagramie, na którego serdecznie zapraszam!

Mam dla Was także niespodziankę - na hasło: kulawykurczak macie 15% rabatu w sklepie lepiej -> lepiej <- o tutaj. Jeśli macie jakieś pytania - zapraszam w komentarze, wiadomości prywatne na IG, czy gdzie Wam wygodniej. Postaram się jak najbardziej rzetelnie odpowiedzieć na wszystko!




Komentarze

Popularne posty