Przepis na świąteczne pierniczki!

 Hejka! Jak święta to wiadomo - pierniczki. Ja staram się robić co roku, zawsze korzystam z jakiegoś przepisu w internecie i raz wychodzą bardziej miękkie, innym razem mniej, ale teraz nie miało to znaczenia, bo - wykorzystamy je w tym roku jako ozdoby na choinkę!


Składniki jakie potrzebujecie do zrobienia pierniczków:
- 100 gramów masła,
- 450 gramów mąki pszennej,
- łyżka przyprawy do piernika,
- 80 gramów drobnego cukru, albo cukru pudru,
- 2 jaja,
- łyżeczka sody oczyszczonej, albo proszku do pieczenia,
- 3 łyżki miodu.

Do dekoracji możecie zrobić samodzielnie lukier, lub kupić gotowe kolorowe pisaki - wedle uznania.



Sposób przygotowania:
W garnku rozpuść masło, zostaw do wystygnięcia. Dlatego lepiej robić to na początku, bo ja się już wielokrotnie zakręciłam i potem czekałam dłużej, albo (o zgrozo!) ścięłam w ciepłym maśle jajka. :D Do miski wsypujemy suche składniki, następnie mieszamy. Wbijamy jajka, ostudzone masło, miód. Wyrabiamy do uzyskania jednolitej konsystencji, następnie zawijamy i wstawiamy do lodówki na minimum 30-40 minut. Po wyjęciu dzielimy sobie na części i rozwałkowujemy na mniej więcej 5 mm, wykrajamy ciasteczka i układamy na blaszce - najlepiej wyłożonej papierem do pieczenia (mniej sprzątania :D). Pieczemy w 180 stopniach (może być termoobieg), około 10 minut, jednak lepiej sprawdzać, żeby nie było niemiłej niespodzianki - wszystko zależy od naszego piekarnika. Po upieczeniu i wystudzeniu, możecie zacząć dekorować! Moje będą wisieć w takiej formie jak na zdjęciu, na choince, postanowiłam wyjątkowo ich nie zdobić.



Komentarze

Popularne posty